Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

La corporació denuncia el dany de la carretera a la zona protegida i la pèrdua de valor dels terrenys

Una moció de Compromís per Alboraia esdevingué una moció institucional quan tots els partits votaren dilluns a favor d'exigir a la Diputació de València la retirada del projecte de la variant de Tendetes, que planeja construir una carretera amb tres rotondes en plena horta protegida i en funcionament.

El PP -que està a l'oposició malgrat ser el partit majoritari- va donar suport al rebuig al projecte de la corporació provincial que presideix el dirigent provincial del seu partit, Alfonso Rus, no només per que no hi esta d'acord sinó també perquè el diputat de Carreteres, Isidro Prieto, li ha assegurat al portaveu popular Manuel Álvaro que la publicació del projecte s'havia fet per error i que la diputació no té intenció de construir finalment eixa carretera. Manuel Álvaro també va assenyalar ahir que l'Ajuntament d'Almàssera, governat pel PP, també rebutja el projecte.

La moció aprovada dilluns alerta que la nova carretera provocarà un efecte crida del trànsit pesant i de la velocitat dels vehicles, i que disminuirà la qualitat de vida del nucli urbà tradicional. També indica que en el projecte no queda clar quina administració assumirà el pagament de les expropiacions forçoses i els preus establerts «estan molt lluny del preu de la terra».

La corporació subratlla també que la infraestructura afectarà terres agrícoles protegides i en explotació, així com a accessos agrícoles a camps i alqueries, i que perjudicarà el valor immobiliari de les propietats com dels negocis d'hostaleria de la zona. Finalment, la moció critica que el projecte haja arribat a l'ajuntament quan ja havien passat diversos dies de l'exposició pública, el que perjudica la possibilitat legítima d'informar els veïns.

Ja quan a inicis de 2011, la diputació va informar del seu pla viari als ajuntaments d'Alboraia i Almàssera, col · lectius ecologistes i llauradors s'hi van manifestar en contra, després que la corporació provincial assegurés que no emprendria «en eixe mandat» la nova variant ja que, segons va afirmar, «actualment no hi ha la voluntat política ni té destinada cap partida econòmica per executar». Segons el PP d'Alboraia, el fet que la diputació no haja complert amb aquest compromís i el projecte s'haja publicat, seria a causa d'un error.

Noticies relacionades

Notícies Per l’Horta – Butlletí bimestral

XIV Universitat d’Estiu de l’Horta 2024

NO a l’ampliació del Port de València

Campanya d’al·legacions.S’oposem a la Turistificació de l’horta de la ciutat de València.

XVI Universitat d’Estiu de l’Horta. Obertes inscripcions!

MERCAT EXTRAORDINARI DE LA CEBA I LA CREÏLLA